|
Diyet soda metabolik sendrom bağlantısı |
|
|
|
|
Araştırmacılar diyet soda içimi ile metabolik sendrom (kalp damar hastalıkları, şeker hastalığı, karın bölgesinde obezite, yüksek kolasterol ve kan şekeri ve yüksek kan basıncı) arasında bağlantı olduğunu ileri sürmektedirler.
Araştırmacılar 10 yıl boyunca 45-64 yaşları arasında 9500 erkek ve bayanın sağlık ve diyet bilgilerini takip ettiler. Beslenme şekli işlenmiş tahıllar, kızartılmış gıdalar ve kırmızı etten oluşan Batı tipi beslenmeden oluşmaktaydı. Bu tip beslenenlerde meyve, sebze, balık ve tavuk ile beslenenlere göre % 18 oranında metabolik sendrom daha fazla tespit edildi. Bu kişilerin 1/3 ü daha fazla kızarmış gıda tüketerek risk faktörlerini artırmışlar. İlginç bir şekilde günde 1 şişe diyet soda tüketenlerde risk faktörü % 34 lere kadar çıkmış.
Minnessota üniversitesinden Dr Steffen bu durumun ilginç olduğunu belitrmektedir. Bunun nedeni bilinmemekle birlikte diyet soda içerisindeki bazı kimyasalların yada soda içnelerin farklı bir yaşam şekillerinin sorumlu olabileceği belirtilmektedir.
Circulation Dergisi, Ocak 2008
|