Kuzey Dakota Tarım Araştırmaları Servisi (ARS) her gün yarım kase pişmiş kuru fasülye yenmesinin gönüllülerde toplam kolesterol seviyesinde düşmeye neden olduğunu bildirdi. Nutrisyon Dergisinin Kasım 2007 sayısında pişmiş kuru fasülye kalp dostu bir gıda olduğu belirtildi.Uzmanlar lipid profilinin kalp damar hastalıkları için toplam kolesterol seviyesinin biyolojik belirleyicilerden olduğunu ifade etmektedirler. kalp damar hastalıkları yaşam biçimiyle direkt ilişkili hastalıklar olduğundan kolesterol seviyelerini düşürücü girişimlerin sağlık için faydalı olacağı belirtilmektedir. Fizik aktivite artışı ve diyet uygulamalarının olumlu düzelmelere neden olduğu ifade edilmektedir.
Araştırmacılar 18-55 yaş arası 80 gönüllü üzerinde araştırma yapmışlar ve deneklerin yarısı sağlıklı iken yarısında kalp damar hastalıkları açısından belirtiler varmış. Bu belirtiler karın bölgesinde yağlanma, yüksek trigliserid seviyeleri ve iyi kolesterolde düşüklük şeklindeymiş. Düzenli olarak 12 hafta günde yarın kase pişmiş kuru fasülye verilmesi sonucunda fasülye yiyen grupta kolesterol seviyelerinin düştüğü görülmüş.