Gerontoloji Dergisi Kasım 2007 sayısında tüm yaşam süreleri boyunce kalori kısıtlanması yapılan kobaylar hakkında bir araştırma yayınlandı. Bu kobayların hayat sürelerinin uzadığı bunun da nedeninin organlardaki yağ dokusunun azalarak inflamasyon ve kronik hastalık gelişimini engellediği şeklinde yorumlanmaktadır.
Ancak bu modelin insana uyarlanmasının zor olduğu çünkü fazla kalori kısıtlanması gerektiği düşünülmektedir. Ancak bu çalışma inflamasyon yapan sitokin interlökin 6 nın organlarda daha az oluşduğunu gösteren ilk çalışmadır denilmektedir. National Institutes of Health tarafından desteklenen bu çalışmada 18, 24 ve 29 aylık sıçanlar kulanılmış ve % 40 kalori kısıtlanması yapılmıştır. Bu çalışmaya göre kalori kısıtlanması yapılan sıçanların normal beslenen sıçanlara göre daha yüksek fiziksel performansda oldukları gözlemlenmiştir. Ancak bu olumlu sonuçların insanlar üzerinde de aynı şekilde olup olmayacağı bilinmemektedir. Çünkü % 40 kalori kısıtlanması ile bayanlarda 2000 kalori yerine 1200 kalori, erkeklerde 2500 kalori yerine 1500 kalori günde alınması demektir. Bu kalorileri kısa sürede uygulamak bile zor iken bunun hayat boyu uygulanması imkansız bir durumdur. Ancak orta derecede kalori kısıtlaması oksidatif stresin azaltılmasında ve inflamatuvar maddelerin salgılanmasının azaltılmasında olumlu etki yapacaktır.